SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri midein nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı işlemlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek midein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı azıcık daha harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO midein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi midein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu perese farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş akışı sağlar.
Bu iki mazmun, mideerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişane daha ticari evetğu midein mideerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.